fredag, mars 28, 2008

Vuxenliv, teknik och mobilnytta

Fisoa menar eller tror att vuxenlivet börjar när man börjar högskolan.
Erfaren, gammal och vis som jag är vet jag att så inte är fallet.
Det börjar nämligen efter att man fyllt 26, för då får man inte längre någon rabatt på SJ. Då krävs det alltså att man har ett fint och välavlönat jobb som man fått tack vare sin utbildning, för att kunna åka tåg.



Idag har jag inhandlat en kabel för att koppla ihop min dator med TVn här hemma, så man ska kunna se bilder och annat på TVn.
Det är scart i ena änden och S-video + mini-jack i andra änden. När vi till slut fick upp bilden på TVn så var den svart-vit
Då kan man tänka att TVn inte stöttar S-video. Men TVn har faktiskt även en S-video-ingång på framsidan så då måste den väl för 17 stötta S-video?!


Senast jag köpte en ny mobil var för 2.5 år sedan. Den blev stulen i höstas
Så jag tyckte inte jag behövde ha dåligt samvete när jag idag köpte mig en ny mobil


Jag har tidigare skrivit att jag gärna skulle gifta mig med Gunde Svan. Nu kanske det visar sig att jag iallafall kan få träffa honom över en fika! Det ni
Men jag ska inte lägga in nån stöt, så ni vet


Adjö

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du fika med Gunde?? Hur kommer det sig? Vad skoj! Jag tycker absolut du ska lägga in en stöt! ;)

Kram!

Anonym sa...

Fisoa: Eva, menar du att du är vuxen och inte jag?! Det tror jag inte på! Vi kanske skulle göra upp i en duell om pensionssnack!