söndag, mars 30, 2008

Hur det kan bli

Farmor och farfar behövde egentligen bara en ny tandborsthållare i badrummet. Men de kom hem med ett nytt badrumsskåp
Jag skulle aldrig kunna jobba som försäljare
Dessutom blir jag lurad av dom. Telefonförsäljare, dörrknackare och butiksförsäljare. Är det inte försäkringar så är det strumpor eller medlemsskap i hyresgästföreningen där man kan få låna en släpkärra gratis.
Helst skulle jag vilja lägga på luren i örat på dom, men det har jag inte mage att göra. Så jag jamsar med, så att dom nästan tror att jag ska beställa något - och jag själv också. Sen kommer jag oftast till sans och säger vänligt nej ett antal gånger, tills de ger upp.

Dagen har ägnats åt vedtravning. Lite lätt träning efter 3 månaders stiltje


Efter 2.5 månad utan behov av almanacka kommer man hem och fullkomligt kastas in i det bottenlösa behovet av almanackan. Jag beundrar de människor som klarar sig utan


Tjing tjing

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg har ikke almanakk;) men så skjer det ikke så mye spennende her heller...som jeg ikke klarer å holde styr på.