lördag, januari 12, 2008

What's up tiger lily?

Här kommer då utmaningen som riktar sig till alla andra bloggare som läser den här. Man får gärna lämna en kommentar om man antagit utmaningen!

Sen är det som sagt så med dessa utmaningar - att det egentligen inte är några utmaningar. Men de måste väl kallas för nånting antar jag


Tio första

Första bästa kompis: Tror nog jag skulle säga Sandra Ah. i lågstadiet. Vi stod liksom alltid först tillsammans i kön till maten och så :)

Första bil: Kommer att bli en Subaru Impreza

Första kärlek: Fredrik Bergström hette han och var bedårande söt. Detta var också på lågstadiet

Första husdjur: Bessie. Om man inte räknar med Annas skrikande undulater, men det var ju faktiskt hennes

Första semester: Jag var i Florida, i mammas mage :)
Första som jag minns var kanske till Legoland

Första jobb: På Leksands Vandrarhem. Reception och städtant!

Första köpta skiva: Tror det var Alanis Morisette's - Jagged little pill

Första riktiga kärlek: Daniel, i gymnasiet

Första piercing: Hål i öronen i 8:an. Skitstolt :)

Första konsert: Förmodligen nåt i Gropen. Antingen Magnus Uggla eller Jumper. Eller var återtåget med Gyllene Tider innan det?!



Nio senaste

.. alkoholdrycken: En liten fördrink innan maten hos farmor och farfar idag
.. filmen du såg: Love Actually
.. ringda telefonsamtal: Till Johanna
.. bubbelbadet: Idag! På relaxen i Leksand
.. spelade cd: Säkert Sofia Karlsson - Visor från vinden
.. kyss: Jani, Y börjar det på
.. gången du grät: När jag såg Love Actually
.. måltiden: 3-rätters hos farmor och farfar. Goodie!


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Näj
Blivit arresterad: Nej nej, inte jag heller!
Blivit kär vid första ögonkastet: Njae... nästintill
Fastnat med blicken i någons urringning?: Ja sånt är väl oundvikligt ibland?
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nope.
Ätit pitepalt?: Tyvärr (tyvärr inte alltså)
Busringt till någon: Jodå


Sju böcker/filmer du tycker andra borde läsa/se:

1. Stieg Larsson-trilogin (Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes) (Böcker)
2. De flesta böckerna av Torey Hayden, specialpedagog som berättar om egna erfarenheter
3. Så som i himmelen (film)
4. Ciderhusreglerna (boken)
5. Da Vinci-koden (boken)
6. Henning Mankell-böckerna om Kurt Wallander
7. Budskap från andra sidan av Marlo Morgan (bok) Om aborginer. Mycket bra


Sex saker jag gjort idag:


1. Badat ångbastu
2. Spelat kort
3. Kittlats
4. Träffat släkten
5. Lärt mig att det finns 17 barn mellan 0 och 5 år just nu i Sverige som är döva
6. Sett Stjärnorna på slottet


Fem favoritsaker utan rangordning:

1. iPoden
2. kameran
3. min säng
4. datorn
5. skridskorna


Fyra personer du kan berätta allt för:

1. Det är fler än 4 så jag väljer att inte skriva nån :)
2.
3.
4.


Tre val:

Blått eller rött? Rött!
Sommar eller vinter? Kan inte välja.. båda är good
Choklad eller chips? Choklad


Två saker att göra innan du dör:

Jobba på en svensk skola i utlandet
Gå Inka-leden


En sak du ångrar:
Jag är av den uppfattningen att man inte ska ångra saker
Det hjälps inte, och gör inte saken bättre - man känner sig bara sämre över det man gjort
Isåfall får man väl ångra det man inte gjort då
Men jag kommer inte på något just nu :)


Utmaningen består i att göra detsamma på sin egen blogg


Tack å gonatt

2 kommentarer:

Erik sa...

du får ju ta å säga vad alla dom där orden hade gemensamt!

Martin sa...

En sak som du borde göra innan du dör är väl att jobba inom skolan överhuvudtaget! =)