söndag, januari 13, 2008

Out on luck. Never sour

Jag och mamma har åkt längdskidor i Grönklitt idag
Och bättre väder kunde vi inte få! Cirka 3 minus, strålande sol och en massa snö
Fy bubblan så härligt





Det var en skidtävling ute i spåren samtidigt, och jag och mamma är väl inte direkt Blixten och Blixten, så lite ivägen kände vi oss. Det var väl inte riktigt så illa som käringväxeln, som Charlotte Kalla kallade första växeln i fristil. Snarare andra växeln i klassisk stil som vi väl kan kalla för Ut-på-tur-växeln






Ja Erik - det var ju det ni skulle komma på! Sambandet mellan dessa ord:

Segel

Trappa

Skog

Henrik Ibsen

Mästare

Post

Skatt

Mur

För jag vet nämligen inte själv vad det är :)
Men det ska finnas ett samband. T.ex. att man kan sätta ett och samma ord framför eller bakom alla dessa ord. Eller en gemensam nämnare

Det var visst ingen 7:a i den där utmaningen. Så jag hittar på en själv
Jag har uppdaterat det förra inlägget...



Until next time

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy bubblan så vackert!!:D