måndag, januari 07, 2008

Skräp

Det sänds extremt mycket skräp på TV
Tacka vet jag 24 karat, Det kommer mera, Fångarna på fortet, Tre kronor, Rederiet och de gamla hederliga underhållningsprogrammen

För att inte tala om Fem myror är fler än fyra elefanter. Men enligt Magnus Härenstam så var ju det programmet lite uppseendeväckande, för att de kastade tårtor på varandra och tokade, då på 70-80-talen. Nu tycker vi ju att det är fantastiskt, jämfört med många barnprogram idag



Sen undrar jag hur stor del vi människor egentligen har i den globala uppvärmingen och de förändringar som sker med jorden just nu.
Jag var på Rättviks kulturhus idag och såg på deras utställning om hur jorden kom till (kultiverat va)
Vi har ju genom alla tider - och då handlar det om miljoner-miljarder år, haft olika värmeböljor och istider. Istider har vi haft regelbundet med cirka 100 000 års mellanrum, och vad jag kunde läsa mig till så är det snart dags igen. Det är kanske meningen att temperaturen ska höjas, så att golfströmmen kyls ner av alla glaciärer som smälter och vi får istid.

Är det naturens gång månne? Eller är vi skyldiga till allt?

2 kommentarer:

Evesie sa...

kanske växthuseffekt-mästaren kan svara på det???

Anonym sa...

Jag lyckades i alla fall få mina elever att bli livrädda för regn, då jag berättade om att surt avfall kommer den i regn och snö och förorenar våra skogar och marker... bra idrottslärare man är som får eleverna att bli rädda för regn!