söndag, januari 06, 2008

Häpålä

Vederkvicker är ju ett gammalt ord
Och hur skulle man böja det?

Jag har vederkvickigt eller kanske Jag har vederkvuckigt?

Igår vederkvickte jag,
eller kanske Igår vederkvack jag

Själv skulle jag rösta på de sista alternativen. För rolighetens skull
Dock vet jag vad som är rätt


Idag har jag och mor tuta och Rutger beskådat kära syster Anna när hon gol sig igenom Juloratoriets fjärde till sjätte del i Bach-variant
Det var bra! Proffsig kör tycker jag. Och proffsiga musiker


Imårrn ska jag till wrong-bay och inhandla diverse pensionärs-artiklar


Auf wiedersehen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh no! Var var juloratoriet nånstans? Jag såg de tre första delarna i mitten av december så det hade ju varit kul att se även de tre sista. Osis!
Jag röstar förresten på alternativ nummer två! Rätt?

Anonym sa...

Lärarinna, lärarann, lärarunnit.
Pissa, pass, legitimation....

Svensk grammatik är inte så krångligt!