fredag, januari 11, 2008

Anti-kicker

Jag var en miserabel kicker igår. Någon osmart typ hade plogat halva sträckan jag skulle åka så jag fick till och med tarva skjuts tillbaka


Minnenas television och Antikrundan kanske mest riktar sig till den äldre generationen TV-koxare
Men annars verkar allt ska ungdomiseras (bra ord), förnyas och göras häftigt och ballt för alla unga människor.
Igår på just Minnenas television visades det gamla programmet "Bombarde-Magnus", med Magnus Härenstam som programledare. Det var från 1985 och innehöll mest stå-up-komik och andra festliga sketcher
Idag skulle något liknande aldrig sändas. För det är egentligen ett ganska töntigt och tokroligt program. Men så oskyldigt skojsigt!
Lasse Berghagen var visst gäst i programmet och var med och skämtade


Vad kan ni se för gemensam nämnare bland dessa orden??

Segel

Trappa

Skog

Henrik Ibsen

Mästare

Post

Skatt

Mur


Skepp å cykel (hoj)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag förstår! jag ska följa din resa på bloggen.. (för jag antar att du fortsätter att vara sååå duktig att blogga.. till skillnad från vissa andra!!) Skulle naturligtvis va kul om du hinner hit, men det blir kanske lite tajt! du... ha så kul!! Kraam

Erik sa...

Alla börjar på en konsonant! hur lätt som helst!