torsdag, oktober 25, 2007

Minnet är bra, men kort

Glömde gratulera mamma och far på deras bröllopsdag igår. Grattis!

NEJ rules of raven - stockholmska är inte rikssvenska! Rikssvenskan existerar inte
Och Erik, du har ganska rätt i att inget slår dalmål - men det ser jag mer som en självklar etta.

Och nu har jag äntligen fått tillbaka mitt norska nummer! Jihooo härliga tider


Idag har jag faktiskt inhandlat mitt första paket till paketleken! Så härmed utmanar jag alla deltagare i årets paketlek att bli snabbast klar med att köpa paket :)
I'm going to wiiiinnnn


Dagens norska ord:
Pakke = paket

//EMS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du redan tjuvstartat!!! Din fuskis!!

Nä, helt rätt, stockholmska är stockholmska. Rikssvenska är nåt helt annat.

Kram!

Erik sa...

Jag håller helt med! och vilken tur att det är så! tänk va mkt korkade saker man skulle bli tvungen å säga hela tiden om stockholmska va rikssvenska. Det har ju jag visat flera gånger om på min blogg!!!