tisdag, juni 19, 2007

Modetips

När jag är hemma i Sverige brukar jag passa på att inhandla diverse grejer som jag tycker att jag saknar här i Norge. Ofta köper jag nån korsordstidning, kanske messmör eller lösgodis eller så. Och så var jag ju i Jönköping nyligen, och köpte mig en "Hennes"-tidning. Nåt som är så töntigt i de där tidningarna, och även på t.ex. Aftonbladets.se's modeavdelning, är när "modeexperter" ska svara på vad man kan ha på sig eller inne. Vad som är hot or not. What? Kan man inte avgöra det själv vad som är snyggt eller inte? Här är ett utdrag från aftonbladets mode-sida:

emmie säger: Zebramönstrade skor? (ballerina) är det något att ha nu i vår?

Karolina Skande säger: Det var mycket djurmönstrade ballerinor förra våren och gillar man det är det klart att det håller även i vår!

Sara säger: Vilken jeans-modell är det som gäller i sommar, och vilken tvätt/färg??

Karolina Skande säger: Jag röstar på de lite ljusare jeansen i lite cool 70-talsmodell (hög midja, vidare ben etc)

Olga säger: Kan man ha ballerinaskor till svarta strumpisar?

Karolina Skande säger: Ja absolut, det ser jag inga som helst problem med

Anna säger: Hej, jag undrar om det är helt ute med skor med "spetsig" tå?? Nästan alla skor man ser har rundad tå och ofta väldigt rund...har svårt att tycka detta är snyggt...vad tycker du? kan man ha sommarskor med lång tå???

Karolina Skande säger: De runda tårna dominerar helt klart modet just nu och har så gjort ett bra tag. Själv gillar jag de runda tårna men det är nog bara en tidsfråga tills vi går mot det spetsigare igen (håll ut). Om jag var du skulle jag satsa på en mellanvariant, inte superspetsigt och inte knubbigt runt.

Sara säger: Hejsan! Det sägs att det är trendigt att vika upp jeansen, men hur långt ska man vika upp dom? Och så undrar jag också om jag kan komma undan med att bära färgen orange, för jag har röd nyanser i håret (guldblond/ljus kopparblont)? Kommer det se konstigt ut? Tack på förhand. Din blogg är underbar by the way.

Karolina Skande säger: Ja rulla upp jeansen känns lite somrigt och nonchalant! Jag skulle inte rulla upp dem för mycket dock, det ser bara tramsigt ut. Rulla upp ett par varv så byxorna går precis över ankeln.
Ja, det tycker jag är coolt att ha orange om man är rödhårig men helorange kanske inte är det bästa. Satsa på orange som accentfärg, sjukt snygggt till grönt, speciellt om man har rött hår!

Hej och hå säger jag bara

Dagens norska ord:
Avhengig = beroende

//EMS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara informera att jag är med i styrelsen för en ekonomisk förening där man kan köpa andelar i vindkraft på Sollerön i Mora kommun.
Om det finns intresse av Er miljömedvetna personer så skall ni än så länge gå in på www.solleron.se
Där kan ni klicka på ansökan om medlemsskap i Sollerö Vindkraftförening.
Där kan man kan anmäla sitt intresse för att köpa andelar i ett vindkraftverk.
Det är väl miljötänk!!!!!!!!!!!
Tyvärr har en undersökning visat att det är män som är 50+ och har villa osv, som är intresserade att investera. Sådana här projekt skulle även vara bra för ungdomar, som har lite framförhållning. Finansieringen kan fixas av förstående föräldrar eller banken. Det är nämligen inget högriskprojekt utan det gäller bara att bli medlem för 200 kr samt varje andel kommer troligen att kosta ca 5700 sek.

Evesie sa...

ha ha. Tänk att du passade perfekt in i den gruppen BOS :)

Vi får la se vad som blir kvar efter en och annan resa.. har jag så mycket över ska jag köpa en andel!