onsdag, juni 13, 2007

Kör-humor

Det är något speciellt med kör-humor. Där skämtas det om "hö hö.. ja, ungefär som i Johannes Passionen!.." (Och så citerar det nåt därifrån)
Eller att nån tycker det är festligt att dens mobilnummer börjar med det eller det psalmnumret. Osv osv


Jag är mitt uppe i bröllops-fest-program-fixning och det är jättekul! Dock blir jag så fokuserad att jag helst inte vill göra nåt annat samtidigt. Men det är väl ett bra tecken då. Nu börjar det verkligen närma sig.. spännande! Och jag är så lycklig över att jag faktiskt helt troligtvis kommer kunna ha min klänning på mig. Ni ska få bilder när den är helt färdig. Men det står inte på nu alltså.

Jag glömde visst att nämna att jag slog Yngve i minigolf! :) Det måste bara nämnas tänkte jag. Dock förlorade jag en omgång också.. men jag hade den lägsta rundan, plus att jag vann den sita rundan. Det tycker jag räknas mest! he he


Dagens norska ord:

Ifølge = enligt

Hej hå

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är än viktigare med kör humör. Man blir helt klart påverkad! Nånting därinne gör att glad-delarna ( var dom nu sitter )i en får sig en omgång! I söndags när vi hade konsert grät en av körmedlemmarna glädjetårar när konserten var slut. Publiken hade stått upp och apploderat och ville att vi skulle ta en extra låt. Då mår inte bara vi bra utan glädjen har också spritt sig till övriga i lokalen. Häftigt. Så sjung en sång, det muntrar upp!
Lisa

Evesie sa...

I know! Man mår bra av att sjunga. Det är ju till och med dokumenterat..
Kul att publiken var så nöjd! Heja er
KRAM