lördag, juni 16, 2007

Helg

Jag är ju ute och far hit och dit titt som tätt. Ofta blir det att jag åker med Swebus express. Det är fint tycker jag, de har många bra avgångar till många ställen från Oslo, och det är inte så dyrt. Problemet är bara det att jag är en av de där nördarna, ni vet, som alltid vill sitta längst fram. Så det är alltid sån stress med att få den där platsen. Så då blir man en av de där swebus-hyenorna som vill komma in som fort som möjligt och ta den platsen. Och jag tror varje gång att de som är före mig ska ta upp de platserna.
Men oftast så är det inte så, utan jag får min plats längst fram. Så man kan ju fråga sig hur många, procentuellt som egentligen vill sitta allra längst fram? Inte så många kanske. Bra för mig isåfall!

Var vill du sitta när du åker buss?
Längst fram
Mellan längst fram och mitten
Mitten
Mellan mitten och längst bak
Längst bak
Spelar absolut ingen roll
Vet inte
Jag åker aldrig buss
Free polls from Pollhost.com

Hur som helst föredrar jag att åka tåg. Då slipper man den stressen - man har sin plats redan!

Dagens norska ord:
Syvende sans = almanacka (sjunde sinne alltså..)

Hej från EMS!

Inga kommentarer: