torsdag, juni 07, 2007

HÄRLIG dag

Dagen har varit riktigt super. Först med Jarle i Middelåldersparken (?) och varit i solen, kastat boll i vattnet (varför är det så kul att kasta boll egentligen?! Genialt och simpelt iallafall att det är så) och spelat kort. Sen kom Kristin i laget med den briljanta idén att vi skulle åka inlines! Så det gjorde vi. Som tur var hade hon ett par gamla inlines i förrådet som jag kunde låna. Hur kul som helst

Undrar om Sverige nånsin kommer fira nationaldagen ordentligt och med stolthet? Kanske? Behöver man det? Det är en väldigt trevlig tradition med 17 maj här i Norge iallafall! Det hade vissst varit en del folk i gropen i Leksand.
Och dit ska jag snart! Det blir riktigt kul. Det var längesen jag var hem nu.. det är på tiden!

Huh, jag tror jag fått löss. Eller egentligen tror jag ju inte det, men ni vet när nån pratar om att den har det och man sitter bredvid den personen så blir man ju rätt övertygad om att de där lössen hoppar väldigt bra från huvud till huvud.


Tänk hur vi har klagat på att det varit kallt här i lägenheten i vinter. Men nu är man överlycklig över att det faktiskt är behagligt inne när det är kokhett ute! Många har det varmt och j****gt i lägenheterna har jag hört. Det märks på hur mycket bordsfläktar vi säljer också =)


Dagens norska ord är ett riktigt härligt ett:
Lungmos = pölsa
Här försöker som minsann inte dölja vad som är i pölsan!

//Ave-Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho! Det var veldig gøy å stå på rollerblades igjen:) Har forresten en ganske kul sommeraktivitet du burde prøve..."Kaito the amazing rocket game" MÅ prøves!! litt komplisert å forklare åssen det gjøres bare..hihi

og lungemos...BLÆ det er ekkelt!!

Anonym sa...

USCH! Lungmos! MAn blir ju inte direkt frestad!