måndag, juni 11, 2007

Bakom Ida

En klassisk sammanfattning av den roliga helgen:

Helgens upplevelse: Bakom Ida på hojen en fredagskväll i solnedgången i Smålands fina natur är inte att förakta! En riktig frihetskänsla alltså. Jag förstår att hon är såld.
Helgens fordon: Såklart Idas moppe (som jag kallar den)
Christer på jobbet sa förresten att när han ser två tjejer på en motorcykel tänker han att dom är lesbiska. Nu har vi bevisat motsatsen då
Helgens competition: VM i vänsterhändt bitch. (Jag skulle säga VM i vänsterhändt beach-tennis, men kom bara dit innan Jeppe kom på denna ännu roligare VM-tävling) (Vi var förövrigt grymma på vänsterhändt beach-tennis)
Helgens aktiviteter: Bitch-tennis, badminton, volleyboll, mc-åkning
Helgens yrke: Vi tre idrottslärare (en invalido, en mc-knutte och en emigrant) stod och bollade med en volleyboll på stranden och insåg att vi måste se ganska taffliga och kassa ut, och tyckte vi kunde skylla på (eller påstå) att vi faktiskt är IT-tekniker - inte idrottslärare!!
Och för att kunna bli idrottslärare återigen var vi tvungna att klara minst 50 slag tillsammans. Det gjorde vi! Så idrottslärare är vi allt ändå. Men..
...helgens uttryck: blev ändå.. "Äsch, det var en IT-tekniker" (Om vi kände oss bleka eller kassa på volleyboll)
Helgens däckning: Cirka klockan 11 på lördagskvällen fick 2 av de multiaktiverade idrottslärarna nog och slocknade
Helgens kvällsmål: En underbart god smoothie, mozzarellaost att knapra på, chokladbollar och Lelles-leverpastejsmackor. MUMS. Det är en bra idé att blanda allt man tycker är gott
Helgens bränna: Vi tyckte vi var duktiga som skulle smörja in oss.. och smörjde in bara vissa väl utvalda delar, så som nacke och axlar och så - för det är ju där det brukar bli som värst! Dock verkade solskyddskrämen funka lite för bra =) kolla in de här bilderna!



Lägg märke till Jeppes handavtryck nere på ryggen. Ni vet när man "torkar av det sista" =)
Och både Ida och jag har najs vita fläckar upptill


Dagens norska ord:
Hukommelse = minne

Hoj hoj roy roy

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, nu vet jag att jag adrig ska "torka av det sista" på det där sättet!

Ska vi slå vad om att jag äger er på vänsterhänt bitch (säger jag som är vänsterhänt)?