tisdag, maj 15, 2007

Den hellige Hallvard

Idag, den 15 maj har den hellige Hallvard minnesdag. Han var en tapper karl som försökte rädda en stackars kvinna som var förföljd av några män som anklagade henne för tjuveri. Dock slog dessa män ihjäl både Hallvard och kvinnan. Men han blev sedan skyddshelgon för Oslo..
Detta firas hur som helst i kyrkan tydligen, för vi var med och sjöng utanför en kyrka bland några ruiner.
Hur som helst - det som är så kul är att jag får träffa så mycket olika människor och se en massa intressanta och nya platser med kören. Nu överdrev jag litegrann - men faktiskt en hel del som jag såklart aldrig skulle sett annars.


Snart står det inte på. Den berömda 17 maj! Det blir kul att få vara med om det.. Jag ska bara dansa en och annan sol-dans först


Dagens norska ord:
Sjalu = avundsjuk

//EMS

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste erkänna att jag är lite sjalu på att du får vara i norge på 17 maj. Hoppas ni får jätteskoj!! Hälsa alla som kommer och hälsar på dig. Och hälsa gärna alla du bor med också och tacka för senast! Jag och Roger kände oss mycket välkomna tack vare er! ;)

Puss å kram!