onsdag, maj 16, 2007

Sol, än så länge

Jag undrar vilka 3 personer som röstat att hockey-VM aldrig ska gå av stapeln..! (I min omröstning)
Klart det ska, jag tycker ju till och med att det ska vara fotbolls-VM!! Men det är väl kanske å ena sidan det enda jag tycker ska vara också :)
Men nu ska jag nog sluta klaga över fotbollen.. jag har hört att vissa bojkottar min blogg p.g.a. mina uttalanden, och det vill jag ju inte

Idag har jag fått 3 skivor jag beställt på cdon.com! Två skivor med fantastiska Sofia Karlsson, och en med några norska karlar som trallar och spelar gitarr och så.

Nu är det dags att förbereda lite mat till de kommande gästerna.


Dagens norska ord:
Løve = lejon

Hej!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är en av de tre "idioterna", och jag är stolt över det! :D

Anonym sa...

Hockey-vm är lika intressant som speedwaycirkusen och lika spännande som bandy-vm... Förutsägbart och få nationer som är bra nog för att vinna. Antingen lägger man ner eller spelar vart 4:e år - på VINTERN!

Men Evsie - du är grym!

Anonym sa...

Vad är det som händer i norsk hockey?
http://hd.se/sport/2007/05/18/norska-spelare-i-hockeyuppror/

Evesie sa...

Ja, du ska få lov att rösta som du vill Sofia :)

Brucie! Det var en bra sammanfattning. För visst är det fånigt att ha vintersports-VM på våren/tidig sommar.

Och Bibbi: Det är inte lätt att vara hockeyspelare i Norge inte.. jämför bara Norges antal ishockeyhallar med Sveriges antal. En liten lätt vinst till Sverige med +300 - 31 (32?)

Erik sa...

hallå! speedway och bandyvm är ju jätte roligt å titta på!!! Precs som hockey VM