tisdag, maj 01, 2007

1:a maj

Yngves kompis André tyckte att jag skulle gå i demonstrationståg idag. Och demonstrera för global uppvärmning och prostitution. Jag tror jag hoppar över det

Förhoppningsvis blir det grillning och löpning! Fint väder har vi å


Besöket i helgen har varit förträffligt trevligt!! Vi har hunnit med massor utan stress och det har varit väldigt bra. Bl.a. har vi
* Varit på Ibsen-muséet
* Gjort kasta-pinne-leken
* Ätit massa god mat
* Varit i Frogner-parken
* Varit vid Holmenkollen
* Sett Akershus fästning
* Sett The Ark på Rockefeller
* Strosat i Botaniska trädgården

Väldans bra. Lite bilder kommer här.
(Jag trodde aldrig jag skulle köpa mig så stora briller. Men det är ju som vanligt - när det nästan börjar bli ute så köper jag mig det)


Vid Aker brygge med fästningen längre bak till vänster i bild




Utkik vid fästningen



Tre glada vid fästningen




Med rådhuset och Aker brygge i bakgrunden.. stackars Rogga som är en aning höjdrädd!





Och slutligen vid den fina botaniska trädgården, som vi gärna besöker senare i sommar när ännu mer har börjat blomma :)



Dagens norska ord:
Nifs = läskigt

//Eve the Swede

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej EMS

Det verkar som lappen har gått igång "orntlit", det är ju bra.
Men det bästa måste vara alla besök du får för nu lär du dej en massa om Oslo genom repetition, och som färsk folkskolärare vet du väl att det är det som gäller, nötning & repetition alltså. När du kommer ut i den STORA världen kan du briljera med att Oslo kan du på dina 5 fingrar..

Sökes: Ved- klyvare & travare, ersättning= logi, mat och ett "vänligt" bemötande om man jobbar bra!!!!

Hur vet man att sardiner egentligen kommer från Norge
då ?????


- Vilka skulle annars låsa in sej i en konservburk utan nyckel!!!!!

Anonym sa...

Grattis i efterskott eva!!! kRaaam