söndag, april 29, 2007

Första intryck

Det har slagit mig att jag i början här på bloggen skrev om hur fantastiska alla norrmän var och att Norge och Oslo var så fint o.s.v. Och nyligen berättar jag om hur förskräckliga människor som bor här, och lite tidigare har jag klagat över hur mycket norrmännen super.
I början tyckte jag dessutom att norrmännen var så duktiga att stanna för en när man ska över ett övergångsställe (det är väjningsplikt även här för bilisterna gentemot fotgängarna), men det tycker jag inte längre.
Är det så att Norge och Oslo lagt in storstöten i början och försökt göra ett bra intryck på mig kanske? Och sedan dalat?

I Norge har man något som heter "russ", som är ungefär som vår student. Men russen inleds natten till 1:a maj, och håller på tills skolorna slutar, alltså ungefär en månad. Och det är en månad av konstant supande. Och så går de runt i overaller á la nollning på högskolan. Sen i slutet på den månaden ska alla studenter då göra sina examen. De har nämligen stora examen i alla ämnen här i slutet på året. Fast så här har det ju varit länge här i Norge.. så det är ju så det ska vara..

Men trots allt tycker jag väldigt mycket om Oslo och Norge och norrmän i allmänhet, annars skulle jag ju såklart inte vara kvar här :)

Igår filmade jag en del... ska se om min lapp vill läsa skivan.

Dagens norska ord:
Mimre = prata om gamla tider, minnas tillbaka

Över och ut

Inga kommentarer: