lördag, mars 31, 2007

Vargens rätt i samhället

Tack för slentrianvarningen far.
Rovdjursfrågan och gråbens vara eller inte vara alltså. Ja - det är ett hett ämne! Vem vet vem jag får efter mig om jag skriver några syrliga inlägg här. Jan Guilliou kanske?

Problemet är bara att jag inte har några starka åsikter i frågan. Jag är för det första dåligt insatt och för det andra.. nej det var inget för det andra
Men - nog tycker jag att man ska få skjuta en varg då och då. Speciellt om den är till besvär. Dock tycker jag att "varg-jaktsveckan" kanske inte borde införas, utan det ska vara i syfte att rädda tamboskap.
Vad tycker ni??


Det är fint med förslag på debatter och andra yttranden och åsikter jag kan plita ner här

Och vet ni vad? Jag har ett hett debattämne på gång. Men det får ni läsa om senare...
(Nu kan jag nästan säga "To be continued.." :) )


Dagens norska ord:
Til felles = gemensamt

/EMS

Inga kommentarer: