söndag, april 01, 2007

Spännande söndag

Jag har sjungit i olika kyrkokörer hela mitt liv kan man säga. Men jag har för den sakens skull aldrig varit troende. Idag är det palmsöndagen, som innebär att man firar Jesus intåg i Jerusalem (enligt Wikipedia). Det är starten på den lugna veckan som kommer vid påsken. Jag har förmodligen varit med på detta förut, men har inget minne av det.
Det var hur som helst en speciell upplevelse, för vi började med att samlas tillsammans med en ortodox-katolsk (?) församling i en kyrka intill "vår". De är en aning mer engagerade och har lite mer tydliga traditioner än den "vanliga" protestantiska (?) församlingen. Med vattenskvätt på församlingen till exempel.
Jag ber om ursäkt för mitt okunnande i detta :)

För övrigt är det ju första april idag, och då ska man ju luras. Undrar om jag ska hitta på nåt riktigt bra skämt till mina kollektivvänner. Fast jag är en sopa när det kommer till att ljuga, så vi får allt se.

Igår var jag på en liten fest där vi kom igång med en massa klassiska film-citat. Mest från Sunes sommar och sällskapsresan. Här kommer några smakprov:
Rudolf har sagt att familjen ska åka på chartersemester till varmare breddgrader, men det slutar med att det blir husvagnssemester i Sverige. Rudolf går tillsammans med Sune med en kanot på huvudet. Dottern går argt förbi och knackar på kanoten.
-
Jag hatar dig!!
- Ja--hA!


Efter att Rudolf har fått gipset borttaget från benet, säger hans fru:
-
Så, nu är det borta.
- VA! Benet????!!
- Neej.. gipset


Håkan sitter i raggarens (Robert Gustavssons) bil, medans raggaren mekar under huven.
-
Å - lakritsbåtar! Får man smaka??
- Nej för helvete!
- Tack!


Rudolf berättar om sin forna basketkarriär, efter att ha gått förbi basketplanen.
-
På den tiden var jag ju 2 meter lång, innan jag fick en hiss i huvudet och fick normallängd.


Dagens norska ord:
Ripefjerner = repborttagare (Alltså på displayer och så) :)

Good day!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sunes sommar, och inte minst, Sunes jul äger verkligen! Det finns så många sköna kommentarer! Det kan verkligen få en på gott humör :)