tisdag, mars 13, 2007

Sy-flow

Har kommit in i ett bra flow med klänningen..! Har sytt ihop kjolens foder och vanliga tyg. Nu ska jag fixa till tyllet som ska sticka ut under. Men jag saknar lite tyg, så det får jag väl köpa i veckan. Det är väldans kul det här!
Och förresten, det där med understich tror jag att jag fick till till slut. Med hjälp av mamma. Eller, det var inget att få till, utan nånting man skulle göra om man hade en annan variant på klänning som inte jag har. Men tack alla som snällt försökt engagera sig ändå!!


Det är snart dags för "kick-off" med alla som jobbar på köpcentret där jag jobbar. Discofever eller nåt sånt är temat. Jihoo så kul! Pumps efterlyses. Jag ska med en på jobbet på second hand på torsdag och kolla :) KUL
Det finns en riktigt schysst "Fretax" precis vid mig här. Det är som myrornas, alltså norges frälsningsarmés grej.

Det är helt underbart fint vårväder här. Vi sprang ut och tog en glass på lunchen. Vilka sommarkänslor. Så nu längtar man bara till vårens första vitsippor och tussilagos. Det är fascinerande att man blir lika överlycklig varje år man ser första vitsippan eller tussilagon


Nej det är nog så att man ska ta sig en promenad i det soliga och fina vädret! Här kan jag inte sitta och nörda.

Dagens norska ord:
Gitt = nånting man säger efter en mening, t.ex. "Nu var det kallt, gitt". Eh, jag vet inget motsvarande på svenska. Det kommer troligen från "gutt", ungefär som, nu var det kallt grabben? :) Don't really know.

Soliga vårhälsningar från den norska hufvudstaden OSLO!

Inga kommentarer: