måndag, mars 12, 2007

Ett tag sen

Det känns som en evighet sen jag var inne på internet, men det var ju i fredags kväll/natt, tror jag minsann. Så är det när man är en äkta nörda-med-datorn-addict

Helgens uppdatering:
(Jag snor Martins list-form)
* Lördag - jobb till 20, sen rusade jag till en lagkompis på en liten födelsedagsfest. Det var riktigt trevligt! Hon gillar både Pearl Jam och Skunk Anansie och det har jag bannemig inte hittat många andra som gör :)
Hon fick en Aligator av mig och Frøydis. Succé såklart! Tog en taxi hem och pratade lite med den trevliga somaliern som körde. Han tyckte att han började trivas här i Norge nu - efter 5 år. För det var svårt att komma in i samhället här, eftersom inga pratar med varandra, på bussen och så. Han tyckte inte han lärde sig språket så bra då. Och så är det ju. Vi skandinaver är allt bra torra många gånger. Inte lätt att släppas in då.

* Söndag - för det var ju faktiskt söndag när jag kom hem från festen.. 03.30 ungefär. Sen skulle jag upp 06.30 eftersom vi skulle till Norefjell med några från jobbet och åka slalom och snowboard. En aning trött var jag, men det gick fint :)
Det var riktigt skoj att åka! Dock ovant med nån annas bräda, men det gick helt OK.
Vi hade en riktigt söt busschaffis. Han sa en del info och så till oss på bussen, och skulle sen upprepa allting på engelska. Dels hade han precis förklarat på norska att det här i Norge är krav på att ha bälte på sig när man åker buss, och så sa han "Here in Norway, it's forbidden to use the seatbelt, so we are just going to use it!" Sen kom han med en liten väderrapport från fjället när vi var på väg dit. Det var 2 minusgrader och sol. "It is two grades over zero" :)


Jani, inga nyheter på understich-fronten. Jag får fortsätta med nåt annat så länge!


Idag ska jag laga mig lite fisk med banan och curry. Mumma

Dagens norska ord:
Tilhenger = släpvagn

So long!

Inga kommentarer: