onsdag, mars 28, 2007

Sång

Idag har jag sjungit "Evensong" med kören. Det är tydligen en gammal engelsk tradition, som innebär att man har som en liten mässa en fast kväll i veckan(?)
Jag kände att jag inte riktigt hade helt kontroll på vad som ska göras och när, men jag hade en snäll kör-medlem som dirigerade mig i rätt riktning osv :) Det var trevligt iallafall. Halleluja rock'n'roll

Fortsättningen på antislentrianbloggen:
Ibland, eller rätt ofta, tänker jag över vad som är livskvalitet och inte. Och att man faktiskt måste njuta av och uppskatta stunder då allt bara är fint och känns bra. Livskvalitet kan till exempel vara att gå till jobbet på morgonen när solen skiner eller är på väg upp. Eller att få göra saker man tycker är roliga. Eller att prata med en vän eller en familjemedlem.
Det är lite för lätt att gräva ner sig i klag och misär.. när det ändå faktiskt finns så mycket att ta vara på och uppskatta.


Ikväll ska jag göra iordning mitt afro. Det återstår att se om jag vågar ha det kvar imårrn på jobbet, eller om jag blöter det innan :) Ni får säkert en uppdatering imårrn innan jobbet.. börjar sent imårrn. Blir najs med liiite sovmorgon iallafall!

Dagens norska ord:
Måke = skotta (snö och hästskit till exempel)

//EMS

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej!
Va spännande med afro..
HUr gör du deee??? Jag vill också ha det... =)