fredag, februari 02, 2007

Pensionärs-fredag

Jag gör verkligen ingenting om dagarna nu för tiden! Det kommer nog inte dröja länge förän jag blir galen. Man känner sig så slö och oduglig i världen. Jag gör faktiskt ingen nytta.
Någon som har något förslag på vad jag kan ta mig för?!
Lämna en kommentar vettja!

Fast snart ska jag ju sy en klänning förstås. Det kan ju ta sin tid. Ska börja klippa ut tyg och sånt innan tänkte jag. Innan husky-star kommer alltså
Och så vill jag börja sjunga. Men om jag börjar sjunga i en kyrkokör kommer jag bli sönder-mobbad här i kollektivet =)

Nej men.. det märks också här i bloggen tycker jag.. att jag inte har något att skriva om!

Mina nya "inne-linser" var inte riktigt bra. Ser ganska suddigt. Men de verkar så snälla och bra på Specsavers, så det är nog inga problem att hitta några nya.


Eftersom jag jobbar kl. 8 imårrn får det bli pensionärskväll. Skulle sett en film kanske! Ja, det ska jag!


Hittills verkar det vara flest svenskar som läser bloggen ser jag!


Dagens norska ord:
Lerret = målarduk (typ) med ram och så gärna.

Ciao

6 kommentarer:

Jarle sa...

du kan jo gå på konsert....

Anonym sa...

Tjena ems

Först ett jättegrattis till tentaklarningen.
Sen vill jag bara meddela att jag införskaffat långfärdsgrillor till hustrun & mej. Hustrun har inte testat dom än hon har alla möjliga ursäkter för att inte testa, typiskt "fruntimmer". En annan var ju ut direkt & testade. 2 kvällar i rad har jag åkt mellan Barkdal & Orsandbaden med pannlampa. Det är en otrolig skillnad på åktekninken mellan hockeyrör & långfärdsrör, det är jättesvårt att åka överstegsåkning vill jag bara tala om. Det har en förmåga att bli väldigt konstiga piruetter när man försöker, eller stora märken i snön.
Idag har jag haft veckovila så då tog jag bilen & åkte till Tällbergs camping och åkte skridskor till Sommsrland & tillbaka till Tällberg, en sträcka på ca 2 mil. Vän av ordning undrar säkert varför man tar bilen till Tällberg, Jo bara därför att isen är bättre därifrån samt att det inte är så mycket snö på isen på den sträckan. Jag måste ju träna för vi är ett jäng på elyséhuset som skall åka Kopparrännet i Falun på Runn, det är en sträcka på 21 km.
Sen har jag lagat till en Tjädergryta idag bafatt Ivarssons skall komma hit imorgonkväll.
Jag har just varit med Johan & Charlie på elyséhuset och tittat på när sonen bytt ljuddämpare på "Subban". De skall åka till Tallin imorgon kväll & komma hem på måndag kväll.
Hustrun är på Korstäppan och spexar med köret för Hencke, som skall flytta till Falun.
Detta var en korfattad resumé from Playsand och nu börjar skrivkrampen infinna sig men en Norskis skall jag årka med.

Varför köpte Norrmannen EN kanin??
Han ville ha 10 st, men hade hört att de förökade sej väldigt fort. ( köpte han en hane eller en dräktig hona. Troligtvis en hane)

Varför hade norrmannen inga fina presentermed sej hem från Frankrike??
Han hade glömt vad champagne & eau de cologne hette på franska.

Há dé & kramis från bos & Lisa

Anonym sa...

Vadå inte göra nåt?? Vila är en härlig sport! Det räcker långt det!

Anonym sa...

Du kan ju alltid säga att du är på rocksång...

Anonym sa...

Hej hej! Jag tycker att du ska vara hemma på fredagarna och chatta med mig :)

Anonym sa...

Dessutom är det mycket häftigt att sjunga i kyrkokör :)