lördag, februari 03, 2007

Fler svenskar i Oslo

En gammal gympa-kompis från Falun har flyttat hit nu också! Trevligt värre. De var förbi på Classe och handlade lite idag. Och så ska vi ut och ta nån liten öl ikväll.
Kul!
Kanske vi kan hitta en gympagrupp förresten! :D Vore grymt kul. Yngve har visst tillgång till en gympa-sal med tumbling-golv och grejer. Dit ska vi förhoppningsvis ta oss nån dag!

Det blev ingen film igår - men det blev spelkväll istället! Jag och Yngve fick massor av pensionärspoäng. Vi spelade spel, kollade på norska varianten av "Så ska det låta" och åt glass. Dock hade vi discokulan på, så vi tappade några poäng där.
Eftersom vi är tjuriga dåliga förlorare båda två så var det nog tur att det blev oavgjort totalt efter alla spel =)
TP (på norska!!!!) 1-0 till Yngve
Fia med knuff omgång 1 2-0 till Yngve
Fia med knuff omgång 2 2-1 reducering av Eva
Backgammon 2-2 kvitterat
Domino omgång 1 3-2 till Yngve
Domino omgång 2 3-3 kvitterat och slutresultat!

Jag var faktiskt inte långt efter på TP! Dock var nästan alla mina tårtbitar Sverige-frågor :)


Nu ska jag laga mig en favorit - vita bönor med stekt bacon och stekt ägg till. Mums fillibabba!

Imårrn ska jag besöka Munch-muséet! Ska bli skojsit. Det är inte så långt härifrån tror jag. På tøyengata (Ni (Charlie) som såg på "Jul i Tøyengata" på femman) :)

Pedo! Bra idé! ha ha, det hade jag nästan glömt. Tänk att några trodde jag faktiskt sjöng rocksång! haha det var festligt

Dagens norska ord:
Digg = coolt, härligt, gött, bra, nice (typ) =)

Evil Eve sais Ove och Ut

Inga kommentarer: