söndag, februari 04, 2007

Favoriter

Jag har säkert nämnt några av mina favoriter innan. Men jag ska nog lista dom igen:
Gunde Svan
Martin Timell
Sanna Kallur
Mac Gyver
Björn och Benny


Sanna Kallur var på SVT´s söndagssporten idag! Hon är så imponerande. Hur söt som helst i alla intervjuer.

Och en annan ball grej - en i mitt hockeylag har vunnit EM i kortbana i simning! Plus att hon vid samma tid var rankad som världsetta! Också imponerande. Plus att hon är väldigt duktig i hockey. Jordens vinnarskalle och stark som en tjur. Jag vill också vara så stark! Jag är bara stark som en häst. Får äta lite mer gröt.

Har spelat match idag. Torsk med 2-0 tyvärr. Men det var inte helt katastrofalt ändå. Vår målis var grym och vi var också rätt bra. I 1´a och 3´e perioden iallafall

Och så har jag varit på Munch-muséet idag! Kulturellt värre.
Som ni kanske vet så blev ju Skriet och Madonna stulna för cirka 2.5 år sedan ifrån Munch-muséet här i Oslo. De återfann tavlorna för cirka ett år sen tror jag. Men Madonnan hade ett hål i duken och Skriet blev också skadad..
Men de tog tillbaka tavlorna till muséet ett tag efter att de hittat dom - men har nu tagit bort dom igen, för att restaurera dom.
Kort och gott - jag fick inte se nån av dom!! Lite besviken. Men det var hyvens trevligt ändå. Många trista och melankoliska tavlor med dödstema dock. Men imponerande
Sen fanns det en hel shop där såklart med souvenirer. Jag tänkte att det vore ganska festligt att inreda hela sitt hem med såna saker! ha ha

Dagens norska ord:
Olsenbanden = Jönssonligan

Över och ut

1 kommentar:

Erik sa...

hahaha har dom jönssonligan i norge?? va ballt! Ja sanna kallur är grym!