tisdag, januari 16, 2007

Svorsk

Igår såg jag en reklam för Loreal på TV, där en svensk frisörska pratade ordentlig svorsk. Hon pratade alltså svenska i stort sett, men med en del norska ord. Det lät helt förfärligt!! Och det är så jag pratar på jobbet ofta. Och hemma å. Usch och fy. Hädanefter ska jag bara prata svenska eller bara norska. Och eftersom jag inte kan norska, så får det bli svenska.


Efter de peppande kommentarerna jag fått här, låg jag och tänkte på ett bra mail jag kunde skicka till min lärare.. :) så jag fick lov att gå upp (jag hade gått och lagt mig) och skriva. He he, det blev inte så argt, men lite kanske. Jag ifrågasatte iallafall varför han inte kunde scanna tentan och skicka den till mig, och att jag behöver veta vad jag gör för fel för att kunna förbättra mig. Men jag har inte fått nåt svar än.
Det har löst sig med vakt-byte nu iallafall, så jag kan skriva tentorna. Hel-bra
Nu är det bara NM-bytena kvar


Lins-kontroll imårrn. Ska bli spännande! Håller just på å letar på eniro.no för att hitta var jag ska ta vägen...

Need to eat.


Dagens norska ord:
Gulrot = morot

So long!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättebra att du skickade ett mail tycker jag! :) Jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga och hjälper dig!

Lycka till på tentorna!!

Kram!