måndag, januari 15, 2007

Før en hærlig dag...

Måste byta och krångla en hel del för att få till det med tenta-skrivning och NM-spel (norges mästerskap i hockey:) ) Men det ska väl ordna sig till slut.
Min lärare verkar dock inte ha någon sympati med mig. Han vill inte scanna den gamla tentan och skicka den till mig. Och inte har jag fått någon annan feed-back från kursen tidigare heller. grr..
Så - det var dagens svensk-klag


Träning idag, och imårrn å.
Samt plugg då....!!


Jag tror jag måste hitta på nåt skoj nu för att muntra upp mig =)


Dagens norska ord:
Fugl = fågel (fast man uttalar det "ful" med tjockt l)

Hej hå

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter MESSMÖR och uttalas precis som fågeln eller fjanten... BARA ¨å du vet.. Från ett blåsigt GÖTEBORG...

Anonym sa...

herregud eva, är det sant att han inte vill scanna och skicka tentan??!! helt otroligt, det tar ca 1 minut av hans dyrbara tid... kanske ska gå in till honom och säga en sanningens ord om att vara en bra lärare.. hehe.. eller råka prata bredvid munnen om hans hjälpsamma attityd med någon som har något att säga till om... oops..

Anonym sa...

Hörredu, som gammal kåraktiv så måste jag få protestera, jag håller helt med Peno om att det tar otroligt lite tid att scanna in en tenta. Dessutom är det hans förbannade skyldighet att ge dig feed-back! Han är inte där för sin egen skull! Han är där för studenternas skull! Jag blir så upprörd!

Peno: bra idé! Tala om för honom hur det ska fungera! Ännu bättre om även någon som har nåt att säga till om också får reda på det! ;)
(Han kanske behöver gå en högskolepedagogisk kurs till att börja med?)

Lycka till med pluggningen! Du kommer att klara det!!!

Stor kram!!

Evesie sa...

å tack ska ni ha! =) det värmer. Han skrev bara att det inte var möjligt att få tentan scannad och skickad. Latmåns får vi kalla han då. He he. Hoppas han inte läser min blogg bara. Då får jag väl underkänt innan jag skrivit kanske.

Språkvetaren: Jag är också språkvetare!!! Och inte minst vetenskaplig undersökare. :)

Erik sa...

Håller med föregående talare! Roligt (det svenska ordet, inte det norska) att ni får spela NM! Om du är lite nyfiken på mitt citat så får du vänta till nästa blogg entry, det finns nämligen en del 2 av det här citatet! Det blir nästan ännu bättre!