onsdag, januari 17, 2007

80-tal

Jag blir lite småchockad när jag ser tjejer i 14-18-årsåldern gå runt i enbart tights. Det ser om inte annat väldigt kallt ut! Och så har alla en fluffig lugg lite slängd bakåt. De ser som hämtade ut från 80-talet. Härligt härligt.

Ett fenomen som existerar både i Norge och i Sverige:
När man ensam råkar hamna i en hiss med en annan person man inte känner, så får man absolut inte prata med den personen. Och inte titta på den heller. Men båda tjuvkikar ju lite, och råkar man möta varandras blickar så är det nästa förfärligt och man måste snabbt titta bort. För om man nu skulle börja prata, eller titta länge på den andra kan ju den personen tro att man är psykopat eller seriemördare. Hipp hipp är en favorit, och de har många bra exempel på hur den typiska svensken är!! :)


Min linskontroll gick fint, jag ser ungefär lika som sist jag kollade mig (för många år sen) så det var ju bra. Men mina linser jag haft i många år är visst "ute". Så jag ska prova några nya :)

Sen har jag försökt plugga på huvudbiblioteket idag, men jag är tyvärr väldigt omotiverad just nu.


Dagens norska ord:
Kjøttdeig = köttfärs

Hejdå!

Inga kommentarer: