söndag, januari 14, 2007

Sightseeing

Igår lyckades vi med en ultra-komprimerad-se-så-mycket-som-möjligt-sightseeing :D
Lite överdrivet kanske, men vi hann med Vigelandsparken, Holmenkollen, slottet, Aker brygge och sist men inte minst - Clas Ohlson! och detta bara på lördagen
Och vi var alla väldigt nöjda. Sen har vi ätit gott och så har vi också varit ganska trötta.
Mycket trevlig helg alltså

Nu är jag precis hemkommen från match. Oavgjort, 4-4


Jag bedömer den vetenskapliga undersökningen avgjord.
Trumvirvel....
Ja, ni har ju kunnat läsa kommentarerna.
"Mässmör" vinner!!!!
(självklart)
Det ska jag tala om för en och annan på jobbet :)


Dagens norska ord:
Kunstig pust = konstgjord andning
Kunstig befruktning = konstgjord befruktning :)


Hadé

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde igår om den vetenskapliga undersökningen som hålligt hus här. Tyvärr hann jag inte lägga in min åsikt så jag tänkte att den kommer nu.
Jag måste hålla med Martin om att det heter Mes-smör dvs alt. 2. Jag har då aldrig hört talas om alt. 1. Det låter då konstigt att det skulle heta så. Jag kan förstå att man säger alt 1 uppe i Dalarna då det är den kulturella frysboxen som råder där. De har inte kommit långt med att utveckla sitt språk. Utan är på samma nivå som på Gustav Wasas tid. Inget ont om masar och kullor men ni måste se er lita om och då kanske lite längre än till Norge. :-)

Anonym sa...

Bra Sabine! Äntligen får jag lite medhåll i den är debatten! Heja!!

Paal sa...

Stupid swedish



bra sightseeing