måndag, januari 08, 2007

Nya Zealand

Eller skriver man Nya Zeeland?
Nu börjar det iallafall killa lite i res-tarmen! Det måste bli av helt enkelt. Men det får man ju bara se till då helt enkelt, som med allt annat. Men då blir jag kanske här i Norge ett par månader längre än vad jag tänkt. Men vad hade jag tänkt egentligen...? mina planer har ju sett olika ut varje dag hittills, så vem vet hur det blir till slut :)


Imårrn är det träning. Ska bli skönt att komma igång igen! Har ju haft lite jullov, och jag har inte direkt tränat nånting själv. Men jag skyller på att det bara är asfalt här - och det är det ju inge kul å springa på. Tur jag sysslar med lagsport kan jag väl sammanfatta det hela med. Då har man andra att ta hänsyn till också.

Här i Norge har det varit full uppmärksamhet på "Hopp-uka". En massa backhoppning i en vecka antar jag. Bör man veta det? Här tycker de att man borde det. Men det är väl för att vi inte har några backhoppnings-stjärnor.. Det var iallafall en norsk som vann, så det var väl kul då! Hopp är förresten ett kul ord. Hopp liksom.. låter som de bara står och studsar :)


Åter till Americas Funniest Homevideos!


Dagens norska ord:
Tispe = tik

HEJ!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va Nya Zeeland...jag hoppas att din nästa långa resa blir till Bojsen. Där finns allt du kan önska dig. Det är en ocean av härligheter. Vad sägs tipsrunda på söndagar, tvättstuga, mängder med dryga och fulla studenter och Hemköp. Det tycker jag låter mycket bättre. Jag kan också erbjuda soppsortering i fin miljö vid min vändplan. Säg bara till så bokar jag in dig.

Evesie sa...

Lovely! Jag ändrar mig på fläcken och bestämmer mig før att besøka Bojsen istællet. Ser fram emot det så att jag næstan spricker. Men jag måste ju ændå spara lite pengar hær først.. så jag verkligen kan flåda mig och ha det riktigt gott nær jag væl ær dær. Jag återkommer med bokning!