måndag, januari 29, 2007

Fortfarande kris

Jag är ju bara en lite naiv dalkulla som inte sett något helt enkelt. Och så slår allt emot en.
Och jag med mina idealistiska framtidsbilder om hur allt ska vara. Får nog ta och släppa på perfektionismen lite! Fast jag tycker jag har det mer eller mindre perfekt nu. I mitt eget liv. Det är det runt omkring en som får det att se hopplöst ut.
Jag - den evige optimisten va!
Men jag repar mig förhoppningsvis från den här krisen snart. Eller jag måste kanske fylla 25 först. Nåja, det går fort till dess.


Jag dricker ju inte kaffe. Förutom ibland - kanske en gång varannan månad, om man är på nåt fik eller nånstans då jag bara får för mig att jag ska göra det. Men jag ser till att det inte blir för ofta för några kaffe-laster tänker jag inte skaffa mig! :)
Hur som helst - igår var ett av dessa få tillfällen. Jag drack kaffe cirka sex på kvällen. Det skulle jag inte gjort. Mina ögon var vid-öppna tills jag till slut somnade klockan två cirka. Fick sova i fyra timmar iallafall =)

Ikväll är det innebandymatch igen! Det är kul det där. Och vi är faktiskt rätt bra också.. eller vi ligger iallafall ganska bra i tabellen. Bra jobb COBIL (Clas Ohlson Bedrifts Idrotts Lag)


Idag har jag fått min första betalningsplan från CSN. Ska nog fixa autogiro så slipper jag fundera på det där.

Blir kanske en ofrivillig powernap snart. Ögonen svider en del


Dagens norska ord:
Ha lyst på = vilja ha, vara sugen på (inte ha lyst på som i lampan som har lyst utan lyst som man säger lust)
Man kan också säga "vara kiiiiin på". Vet inte hur det stavas


Hasta la vista

2 kommentarer:

Anonym sa...

kiin...är inte det det engelska ordet to be keen om something? kanske! :)

Evesie sa...

jo det stämmer. Precis som att de säger nerd. Fast de säger precis "nerrd", inte nöörd (haha där har ju vi också ett sånt ord)
Och så var det ett till sånt ord jag såg idag som jag inte minns.