torsdag, januari 25, 2007

Electrico kaserolle

"I want an electrico kaserolle"
"En elektrisk kaserolle?"
"Yes, kaserolle electrico"
"En kaserolle som du kan värma upp med elektricitet??"
"Ja.."
(efter några om och men)
"Ja... det närmaste vi kommer är nog en riskokare"
"Yes! That is the one!"
:)
Dagens underhållning på jobbet..


Idag har jag varit så duktig så duktig. Tycker iallafall jag. Jag har bakat två stycken filbröd och så har jag städat lägenheten. Sen var jag och Anne och pantade 10 kassar med burkar och flaskor - och nu har vi fått oss en väldigt fancy (fäänsy) vattenkokare!!! Jippie.
Och det bästa av allt - Den ska ändra färg beroende på hur varmt vattnet är. WOW
Dock var den lila hela tiden när vi testade den. Men det var ganska party bara det

Grattis BOS föresten!!!!


Imårrn ska vi till IKEA och införskaffa en sko-matta.
Och så ska jag leta lite spanska böcker på stan tror jag

Dags att lägga huvudet på kudden

Dagens norska ord:
Ha hastverk = ha bråttom

//EMS

2 kommentarer:

JOHAN sa...

JAG VILL SMAKA EVA's FILBRÖD!!!!!! Är det nånting jag saknar härnere i skogarna så är det bla ditt filbröd!:)
Skicka hit en lastbil fylld med bröd är du snäll?!

Som svar på dina frågor:
1) nej jag var inte kommentator .. jag var reporter och intevjuvade spelarna i periodpauserna och efter matchen. Det var riktigt´skoj!=)
2)Jodå BB tar sig vill jag lova!
Vi har haft vår första sexuella relation inom klassen efter nyår .. kan tyvärr inte nämna nägra namn ännu men jag själv är INTE en av de inblandade!:)
En del nya hångelkonstallationer inom klassen har oxå funnits, men återigen var jag inte en av de inblandade!

..sen ligger många andra skandaler och intriger och gror under ytan...det händer mycket skoj under BB-huset's tak, vill jag lova!:)

Förresten..den där coola vettenkokaren vill vi se bilder på!!

..och naturligtvis..Grattis BOS!!!
(Fyller han år eller vad? ..haha)
Kram kram

Paal sa...

paa tide å legge seg naa, eve!

oppdaterte bloggen rett før du skrev tror jeg... og du skal få prototypen paa oppfinnelsen min, den blir knall! hvilken farge ska jeg lage den i?

ha en straalende dag på jobb, og hils folket. til mandag er jeg tilbake for en uke, jippi!

hvorfor har svenske vindusviskerne på innsiden av bilruta?

fordi de sittter slik nå de kjører: "blåse luft (og en del spytt) ut gjennom munnen med passe stramme lepper". (lage motorlyd)

hahahahahah

Paaaaaaaaaaaaaaal