fredag, december 08, 2006

Snart hænder det...

1.5 timme kvar nu...
Morgonen har bestått av att jag gick upp kl 10.... och sen har jag inte gjort så mycket vettigt! Kollat på Dr Phil =)
Vet inte om jag førberett mig tillræckligt infør tentan, men jag kænner att det inte finns så mycket mer jag kan gøra.
Håll tummarna!!!


Løn idag också. Hærliga tider.. Lønningspils efter jobbet idag.


Igår fick jag bara lov att køpa mig en pepparkaksdeg...! Det ær næstan som det bæsta med att vara "vuxen" och bo hemifrån - man kan gå och køpa sig en pepparkaksdeg bara før att æta den!! =)

Vi satt i stuan och skrattade gott åt de norska och de svenska namnen på figurerna i Kalle Anka. Alltså - jag skrattade åt de norska, och de skrattade ænnu mer åt de svenska
Så dagens norska ord blir en sammanfattning av Kalle Anka-figurer, passande så hær i juletider!
Kalle Anka = Donald Duck (uttalas med U i Duck, inte engelskt uttal alltså)
Kajsa Anka = Dolly Duck
Knatte, Fnatte och Tjatte = Ole, Dole och Doffen
Kicki, Pippi och Titti = Hetti, Letti och Netti
Alexander Lukas = Fetter Anton
Långben = Langbein
Mårten Gås = Guffen
Musse Pigg = Mikke Mus
Mimmi Pigg = Minni Mus
Teddi och Freddi = Tipp och Topp
Piff och Puff = Snipp och Snapp
Oppfinnar-Jocke = Petter Smart
Magica de Hex = Magica fra Tryll
Joakim Von Anka = Onkel Skrue eller Skrue McDuck
Bjørnligan = B-gjengen
Ankeborg = Andeby

Efter den seriøsa research´en så ær det nu bara 1 timme kvar till tenta!!!

Saludos

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att det är lite sen, men LYCKA TILL i efterskott!!

Hur gick det på tentan?

Kram!!!

Anonym sa...

Du nevnte ikke Bjørnligan sist... haha! Ler så jeg dør :D

Lat som det er mandag på søndag så får du bedre tid når det blir mandag. Så det så...