lördag, december 02, 2006

Ska det vara 10 grader varmt den 2 dec??

Jag har kommit på en lysande inrednings-idé till min lilla 6-kvadrats-cell! Just nu står sængen och skrivbordet så næra varandra så att jag kænner att jag inte får æta før mycket, før då kan jag inte klæmma mig in på stolen =)
MEN jag ska køpa mig två stycken hyllplan som ær mycket mindre djupa æn det ganska så djupa skrivbordet och några konsoller och skruva upp. Så kommer det bli bauta-mycket plats øver hær!
IKEA næsta alltså. Men det blir nog næsta vecka, nær jag fått næsta løning.

Mina missions idag ær att brænna ut lite bilder från kameran, køpa cd-fickor och att kolla in vårat nær-bibliotek hær. Och såklart spanskan.


Jag såg lite på PLUS idag. Sverker Olofsson ær kanske the rolemodel før alla klagande svenskar =) haha

Jag længtar
- efter att kunna læsa bøcker før skojs skull, utan att kænna mig stressad øver spanskan
- efter att få komma hem till jul och træffa de næra och kæra
- efter mitt nya skrivbord :)
- till Spanien och Nya Zeeland
- jag får øppna førsta paketet i paket-kalendern haha

Jag ska nog ner på Clas O och køpa de dær CD-fickorna.. får se hur kaotiskt det ær då! Det kan nog ha børjat vara lite så nu kan jag tro.

Dagens norska ord:
Sau = får

Tjaba

5 kommentarer:

Martin sa...

Den goa familjen ligger i kollektiv feber idag, så jag tänkte sitta här hemma och begrunda tvns utbud och käka pizza....

Sofia P sa...

Jag såg också på plus idag och det är ett utmärkt program för oss klagande svenskar som vill ha inspiration till lite nya saker att klaga på, haha. Kram!

Anonym sa...

Hej EMS
Idag har det varit julskyltning på noret. Jag & jr har jagat på fm, men det blev bara drev, inget skjutet. Sen har jag faktiskt varit sosial, jag var och lyssnade på kyrkokjöret vid "aptetjet" när de vädrade sina strupar. Det lät faktiskt bra med mina "tinitusöron" mätt. Vi har nu dinnerat, Med vi menar jag Hustrun, Anna, Roggan och jag. Jr var också med men han åt bara desserten. Han har till upg att fixa middagen tills Charlie kommer hem kl 1030.
Vi har träffat Liesel och hennes "hugg" och Kristina med sin grabb Kaj som kan vara i 5-10 år, jag vet inte. De skall om det passar komma på måndag & käka & umgås.
Nu till det vesäntliga Norskarna!!!!!!!!!!

vet du varför Norrmännen köper upp alla svenska körsbär???????

Jo, bara för att de vill ha ett eget KÄRNKRAFTVERK!!!!!!!!!!!

Varför sätter norrmannen på sig en polotröja??

Bara för att dölja att huvudet sitter löst!!!!

Nu får dé vá nok, há dé, vi skrivs!!

bos

Anonym sa...

Bæsta BOS. 5-10 år var en bra avgrænsning tycker jag! haha =) Så trevligt med lite besøk iaf! Ær det inte julskyltning imårrn å? Sjælv ska jag jobba imårrn. Men bara innan det kommer folk till butiken. Det blir najs! Kram kram

Erik sa...

Plus är nog det bästa som har visats på svensk tv! Tycker faktiskt att BOS borde nästan skaffa en egen blogg! han är ju grym! kärnkraftverk va jätteroligt!