söndag, december 17, 2006

Julpyssel

Idag ska vi som jag tidigare sagt julpyssla här i kollektivet! Jippie!!
Dock är det en ganska seg söndag för många, så vi har inte kommit igång än. Men vi har ju hela kvällen på oss =)

Har ni sett vilken ny och cool och fin blogg-design jag har nu! wow...

Julbordet igår med hockeyn var väldans trevligt! Jag trodde ju inte man skulle/fick ta med någon alkohol eftersom julbordet var på ett dagis, där en i laget jobbar... Men inte då! Fast jag hade ju inte tagit med något.. Men de är så snälla och generösa, så det gick fint ändå. Så nu ligger jag nog efter med sömnen igen, men vad gör det.


Paketen i vår paketkalender minskar med rasande fart = julen närmar sig lika fort.

Dagens norska ord:
Telys = värmeljus


Över och ut

6 kommentarer:

Sofia P sa...

Halloj!
Ja, nu blev din blogg riktigt fin! :)
Jagska oxå julpysla ikväll, hemma hos Sara. Det ska bli kul!
Nu så har jag gjort mitt sista uppträdande för helgen . julspelet i kyrkan. Gick bra det med.

Ha det så bra! KRAM!

Sofia P sa...

Förresten, kul att du länkat min blogg! Hur gör man det?

Anonym sa...

Hej ems

Hä vart ingen moose, men däremot e´ halv pösa ma´ trattisar. Döm var gönomfrusin och därför lätte å´
plöcka. Sö nu ligg döm på tining för å´tine i bagarstuggu. Idag har Jr & jä väri ut å lufta hunn å bösson, hä vart int nö mer än hunnskall. Jr såg e vitt ullnystan söm svept förbi an´i 120 knyck. Ettersom hä ä´ juni 2005 för jr sö hönn an int opp má bösse nör tuss´n svept förbi. Isacken stimma på utå bare den, sö nu ligg án oppe ti blå rumme å bare tar igen sä. Han hörka knappt å gå tä matskåla för å få ti sä vattn´dränkte kulör. Men ätte lite trugande kam an´.
Hä´ vart ett lite byte för hunn iallafall, han tog ena mus på långlinda å visa opp an´för jr å vefta på svansen å tyckte att han var jättedukti.

Igår var vi hustrun & ja på karols i körka i Falu, Kristinas du vet, döm hadd dalasimfoettan ma sä, hä va´faktiskt bra. Roggan va å ma.
Sän va´ vi på grekställe å åt, å hä va fäll bra. Jä tror döm vart mätte iallafall.

Hör går e´ ma´ skyypen då, du får fäll mäjla nör du fått ä´tä å´funktionera.

Há de´
BOS

Erik sa...

Oj va snyggt det blev! Impad!

JOHAN sa...

Nice work eveee!! Snygg som attan blev din blogg!:)

JOHAN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.