söndag, december 17, 2006

Konstverk

Nu ni mina kära bloggläsare ska ni få se ett mästerverk!!
Stine kom på den briljanta idén att vi skulle göra ett pepparkaks-Kreml. Så då gjorde vi det!



Detta är alltså det vi hade som modell.











I full färd med att få ihop alla delarna...











Glasyr ska det såklart vara mycket av!







Och här har ni det magnifika resultatet!!!
Är det inte fint?? Ett riktigt palats!
Och det är inte alla som har ett pepparkaks-palats hemma på TV-bänken.





Så nu ska vi ha paketinslagning. Vi skulle kanske gått på en julkonsert också, men vårat palats tog lite tid att bygga.

Jag glömde säga att jag vann en 1-kilos marsipan-gris igår på julbordet...! Jag fick mandeln i gröten. Jag blev överlycklig =)
Det var också quiz med en massa omöjliga frågor om Norge och så. Omöjliga för mig alltså. Men quiz är ju alltid kul ändå.


Det blir kanske lite julbords-bilder nu också när jag äntligen fick till detta...

So long!

Oh wait. Dagens norska ord:
Eller det har jag skrivit eller?
Ja.. men ni får ett till:
Edderkopp = spindel

1 kommentar:

Sofia P sa...

Nämen oj vilket coolt pepparkaksslott! Verkligen likt (inte), haha! Och vilken fin blogg! Nu får jag verkligen prestationsångest! Jag måste göra om min blogg oxå! Men jag fattar inte riktigt hur du gjort så fint med bilderna, mina bilder är jättesvåra att placera som man vill..