lördag, december 16, 2006

Blogg-design

Alla andra har såna fina och coola bloggar - utom jag!! Men jag ska nog göra ett försök att få till denna också nångång.

Ledig lördag! Igår var sista dagen på mitt jobba-13-dagar-i-sträck-maraton. Skönt med lite ledigt faktiskt. Har lust att åka på en "Kreativ julmarknad" som ligger nånstans vid Frogner-parken. Massa hemslöjd och sånt =) Det gillar ju jag.

Och så julbord ikväll då

Tänk - ända tills jag får resultaten på spanskan kan jag läsa en massa vanliga böcker nu! Och göra sånt man vill utan att få dåligt samvete för att man inte pluggar istället. Härligt härligt.


Dagens norska ord:
Pirat-taxi = svart-taxi


Chalom

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snart är det jul!!! Klart du ska gå på en kreativ marknad! Det låter ju jätteskoj!

Roger har en fråga angående de norska orden. Han har fått höra att kämpe-torsk betyder haj, är det så? Han är mycket förbryllad över detta och skulle gärna vilja få det bekräftat.

Stor kram!!!

Evesie sa...

Haha! Kæmpetorsk ær precis som gulebøj bara ett skæmt-norskt-ord...! haha. Men vældigt festligt. Lika som tallefjant också (ekorre) Men då vet Rogga det nu iallafall! Nu ska jag på marknad. kram kram

Anonym sa...

Roger känner sig lättad och upplyst, han säger nåt om att ha sett ljust... Lyssnade inte så noga... ;)

Snygg design förresten! Sketasnyggt!

Ses snart! Kram kram!