söndag, december 10, 2006

Hello sunday

Jobb, hockey och nobelfest. Så kan nog sammanfatta min søndag. Kul på jobb.. vi fick dessutom mysigt julfika innan vi øppnade.

Sen hockeymatch som också var riktigt kul! Vi spøade Jordal, som vi vanligtvis inte vinner mot.. och vi var så "goa" (bra alltså) hur kul som helst. (Ett mål av svensken dessutom)

Och nu sitter jag och Anne (påverkad av mig) bænkade framfør nobelfesten. (what?) Ja, men nu ær det ju så att glamourprinsessan ær dær, och hon ska dessutom bli intervjuad ca 23. Man kan ju lætt tro att glamourprinsessan ær min idol, eftersom jag pratar massa om henne.. men jag har bara råkat fastna før hennes blogg och måste kolla den minst en/två gånger om dagen =)
Det ær før øvrigt ganska kul att se nobelfesten.. tænk att de har två kommentatorer! Som pratar om allt och inget verkligen.

"-Om man inte vet vad man ska børja prata om, vad gør man då?" (apropå att man kan hamna bredvid någon helt okænd om man går på nobelfesten)
Nyss blev de næstan osams om man verklingen skymtade en man bakom kandelabern "Nej, skymtade, det tycker jag inte man kan sæga". "Men han var dær!"
Det hær kan nog bli riktig underhållning trots allt!


Jag ær så nøjd med mitt nya "skrivbord"!!! Det blev så bra.


Dagens norska ord:
Sprø = galen


Høgtidliga nobelsaluteringar från Hertiginnan av Svorge






2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar tillbaka det där om arvsmassan, jag vägrar att titta på Nobelfesten, det är jättetråkigt.
Däremot har jag lagat årets leverpanastej. Det gick åt en kvarter(halv 70ís) konjagare och 2 kg lever bl.a. lite grädde(1,5L) och en massa kryddor. Vi tycker den smakar bra men du får avgöra när du kommer på besök!!
Levern var "pinfärsk" vi hade jagat på lördagen och det blev en "pinntjur" skjuten och ingen ville ha lever och hjärta utom jag. I och för sig hade jag lever i frysen men jag använde den färska.
det blev en hel hoper pastejbitar, man kan även äta den som "patte", eller som man säger i utlandet, paté.
Hustrun lovade att trilla köttbullar i ett svagt ögonblick innan helgen, men i dag sa hon, när skall VI göra köttbullar. Veckorna fram till (H)jul är fullsmetat med jobb så VI får väl göra det någon kväll.
GRATTIS till målet, var det en stänkare i krysset eller var det en "snubbel puck"??

Nu kommer dagens Norsk:

Vad är det norrmannen har som svensken saknar??

- Jo ett trevligt Grannland!!!!!!!!

Varför äter norrmännen plåster??

- De har magsår!!!!!

Nu får det vare nok!!
Há dé.

Anonym sa...

Hur gick det på tentan???
I och för sig vet jag att det gick bra, men du kan ju få tala om drt schjöl...