tisdag, december 05, 2006

"Før en hærlig dag...."

Så heter en glá och kæck låt på norska..! Det ær samma sak som "Vilken hærlig dag" Och det kan væl kanske beskriva dagen ganska så bra. Dock med en gnutta ironi.
Vissa dagar har man lite motvind helt enkelt =) Sådær så det næstan går till bristningsgrænsen så man næstan vill børja bøla.
Men jag och Jarle hade en kul tævling på jobbet..! Det gick ut på att vi skrev varsin kontaktannons på våra "skrivbord" på jobbdatorn (dær jag skrev norge-vitsar innan...) Och så skulle man be om folks telefonnummer (kollegors alltså). Den som hade flest nummer i sin meddelande-inkorg nær dagen var slut hade vunnit! Kul va?!
Ænda tills jag insåg att jag inte skulle få några meddelanden :( hehe
Det kan ha haft med kravet "ælg-jægare" att gøra.
Dock tror jag inte Jarle vann så stort! Bara med ett meddelande. OK så hær. Jag fick ett med. av Jarle, och ett från Bodil. Han fick från mig, Bodil och Ingeborg.. fast de enda meddelandena som innehøll telefonnummer var de vi skickade till varandra - och det var ju bara før att vara snælla =)
haha men det var kul iaf!

Sen har vi fått oss en ny adventstake idag också! Yngve hade gjort en ful kupp och krånglat ihop Annes sladdar till sin dator med sladdarna till staken som stod i fønstret.. så den drog i backen och gick paj nær hon skulle ta sin dator!
(Riktigt så var det ju inte riktigt.. men eftersom Yngve ær den stora julpynts-motståndaren hær, så måste vi ju skylla på honom) Men nu har vi fått oss en ny iaf.

Dagens norska ord:
Pleie = vård


//EMS

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, vad roligt med en kontaktannonstävling! En sån måste jag anordna! :) KRAM!

Anonym sa...

Norsk musik verkar uteslutande vara gla´å käck! Varför är det så? Är det så?

Ett litet tips är legendaren Anita Hegerland som slog igenom som barnstjärna både i Sverige och Norge på 70-talet. "Trollkarlen Lurifix" är ju en av de allra roligaste, framför allt på norska...

Må väl!
/Snoken