tisdag, november 21, 2006

Paket-lek

Idag och igår har jag varit på paket-jakt efter jobbet.
Dels ska vi som sagt ha en sån där kul paket-kalender här i kollektivet, så då behöver jag fixa 6 st klappar till det, plus att det vankas paket-lek hemma i Leksand till jul. Tyvärr kan jag ju inte avslöja vad jag köpt här, eftersom en del som läser den här bloggen ska vara med i dessa festligheter!
MEN om ni andra har några roliga förslag så får ni gärna komma med dom! Det ska vara relativt billiga saker.

MM, så så är det.

Jadu Snoken - man borde väl kanske bojkotta Aftonbladet och alla andra blaskor som bara smaskar i andras olyckor och gör rubriker av ingenting.
Igår var det en rubrik på framsidan i en norsk tidning där det stod stort att "Modern slass" (slåss alltså) (väl?) och sen litet efteråt stod det "... mot faderns våld med kniven" eller nåt sånt. Det gick ut på att det var en våldsam far, och nån mor som försökte skydda sina barn. MEN vad knäppt att de skriver att modern slåss stort då! Kanske lockar fler köpare, vad vet jag. Men det var ju helt korkat och missvisande iallafall.


Det börjar tjocka på sig lite med folk på jobbet - julen är snart här inser man då..! Inte långt kvar nu

Och så ska jag ha syjunta med en på jobbet på torsdag! Jippie


Dagens norska ord:
Vortau = trottoar (Återigen med lite tysk klang)


Ha de så länge

Inga kommentarer: