onsdag, november 22, 2006

Brun och Blid

Försöker jag bli genom lite fusksolning, men när man är så blek från början som jag är så kan det ta lite tid =)

Regnrusket håller i sig här i Oslo och snön vill inte komma. Men tydligen kom den sent här förra vintern också, men det blev väldigt mycket snö för det! =) Vore mysigt med lite vita vägar...

Jag har fått bannor för att jag stavade trottoar fel! Det ska vara fortau, inte vortau.
Förlåt Norge, det var inte min mening.

Hockeyträning igår. Det är mest en gång i veckan nu, vilket är lite synd! Skulle vilja träna mer. Plus att om an råkar missa en träning, om man jobbar sent eller så, så är det kjempelångt (hehe) mellan gångerna!
Men det är väldigt kul som sagt när det väl är träning. Riktigt roliga och gulliga tjejer.

Match på söndag. Kul som vanligt


Dagens norska ord:
Gazastripen = Gazaremsan
lite kul tyckte jag =)


Häj how

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
I går var jag och buggade i Djura. Det är en kille i min ålder som har dragit igång detta. Han bakar kakor till varje tillfälle och alla som kommer får lägga en tjuga för att bugga från 19.00-21.00 med ett kort avbrott för kaffe. Roligt och svettigt.
Har varit till Falun idag på en blindvända!Skulle gå på danskurs. Hade skrivit in en gammal planering som sedan blivit ändrad utan att jag noterat det. Kom en vecka för sent! Bättre tur nästa tillfälle.
I dag har vi haft skrivardag i skolan. Alla elever skulle skriva hela dagen på temat MOD. De var otroligt duktiga.De startade 8.10 och när kl. var 13.00 var det fortfarnde lugnt och koncentrat i rummet.En del hann skriva ett utkast( den första ,orättade varianten som man sedan får skriva om), skriva rent och rita en bild. Den 8 december ska vi ha nobelfest och nominering av bästa berättelse från varje årskurs.
Dags för en norskhistoria!

Varför sålde norrmannen sin bil?


Han behövde pengar till bensin.

Vad sa norrmannen som blev skjuten i pannan?


Det var nära ögat.
Nu ska jag sova!
Nattinatti! Kram från mamma