söndag, november 19, 2006

Vem är det som gör bort sig?

Jag blev lite lätt upprörd när jag läste i aftonbladet om några elever som spelat in sin lärare då han fick ett raseri-utbrott. Den stora rubriken är att det är så pinsamt för läraren, och att det är han som har gjort bort sig. Men var ska det sluta egentligen!? Är det inte mer pinsamt för eleverna - eller kanske deras föräldrar som inte lyckats uppfostra deras barn till att visa respekt och veta lite hut och helt enkelt vara tyst när läraren ber om det?? För förmodligen så var det inte detta det första läraren sa eller gjorde - utan bägaren hade nog hunnit rinna över.
Ska det vara så att läraren inte längre ska få säga till eleverna med skarp ton vad det är som gäller om de inte lyssnar? De kanske ska få vara helt vilda och galna och oregerliga i klassrummet. Det går minsann bra, men när läraren höjer tonen eller tar en elev på axeln så är det anmälningar och trakasserier direkt.
Pust

SÅJA! Då har lärar'n pratat klart för den här gången =)


Och annars då
Har nyss spelat match, och vi vann med 5-0 och jag fick göra mål igen. Så kul! Vår kedja fick till det riktigt bra och vi borde gjort fler mål ändå

Så nu är det slapping som gäller

I helgen skulle jag ha åkt hem och flyttat ut min lilla lägenhet som jag hann bo i i ca 2 månader.. men det vill inte riktigt passa med bussar eller andra transportmedel.. så mina snälla föräldrar hjälper mig med det. De är ju världens bästa så.. men det känns förstås ruttet.
Jag får gottgöra det på något vis. Har ni några förslag BOS och Lisa? En gratis-kurs i norska kanske =)


Dagens norska ord:
Dödingehode = döskalle

Bye bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att du läser för mycket aftonbladet!
Kolla in hd.se istället. Där får du allt: korv, bröd, senap - allt!
/Snoken