onsdag, november 01, 2006

Lite frusen och halvförkyld

Det verkar som att förkylningstider är på väg.. Det har börjat bli kallt här å!! och då förstås ännu kallare i lägenheten. BURR

Nyss kom Stine in med en kompis.. och så hörde jag utifrån (jag har en namnskylt på min dörr, och den är precis när man kommer in i hallen) - "Bor det nån som heter EVA här?!"
Så uppenbarligen är det kanske ömsesidigt med konstiga namn =)
Han syftade på att man oftast hette nåt mer än Eva här. Hehe

Om man jobbar på Oslo City, där jag jobbar, så får man gå på ett fett julbord på Plaza! Grymt, men jag ska till Göteborg när det är - men det blir nog minst lika bra =)
Eh, jag har nog skrivit det där med julbordet innan va...?

Idag fick jag träffa två hel-söta tvillingar!! En på jobbets barn.. 8 månader och superfina.. =)


BOS det var härligt att få läsa lite Leksandsmål! =) Men vad betydde rumperyttare eller vad det var?!

Och Erik, det var kul att läsa - men jag fattade inte riktigt vad du skrev.. jag skulle öppna länken men inte läsa artikeln för länken var inte så kul att läsa?! Eller så är det för att jag är nästan norsk nu som jag inte fattade =)



Jag kommer nog bli lite besviken på att bara höra svenska när jag kommer till Sverige snart! haha, fånigt, men det är så trevligt att höra norska överallt tycker jag. Och jag måste återigen slå ett slag för alla trevliga norrmän och kvinnor - de är faktiskt över lag mycket trevligare än svenskar. Jag tror att det har att göra med att de verkar mindre stressade.
När jag säger här att jag tycker att alla verkar mindre stressade, tycker de flesta att "Nämen här i Oslo är ju alla så stressade" "Då ska du se i Bergen, där kommer man ingenstans om man är ute och går på byn (stan) för att alla går så långsamt" =)


Dagens norska ord:
tribun = läktare

HEJDÅÅÅÅ så länge

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syster!! Snart är det bak-dags!! Det ska bli så roooligt! Som jag sa innan, jag förväntar mig lite Elvis Costello... Föreslog för mamma att vi kanske kunde passa på att baka lite pizza i ugnen när den ändå är varm, det vore festligt tycker jag.
Här är det snö och jättekallt nu (eller allt är ju relativt men -5 känns riktigt kyligt), men solen skiner så de röda husen utanför mina fönster ser jättefina ut i vinterlandskapet.
Stor kram!!

Evesie sa...

Å så mysigt! Du bor ju hel-bra när det gäller mysigt vinterlandskap =) Ja, pizza vore inte helt fel. Och ja - elvis ska komma med. Ska bara se till att bränna av skivorna först =) Här är det kring noll... och lite småkallt - men det är ju ändå lite mysigt när det biter lite i kinderna när man går ut tycker jag. Kram tebax!

Erik sa...

Är du säker på att dom menar staden Bergen? ja tror dom menar att alla går långsamt i bergen (som i käringberget) för där är det ju så jobbigt å gå. så man går långsamt automatiskt där. asså det är inte jobbigt å gå på käringberget, men på större berg, som granberget!