torsdag, november 02, 2006

Bonnie Tyler

Idag har jag återigen fått lära upp en nykomling =) Det är kul.. men som sagt så är det rätt duktiga redan, och kan förmodligen mer än mig ändå


En gång förut, så var det en bil som tutade på mig - och jag antog förstås att jag inte kände personen i fråga med tanke på att jag inte känner så många här. Då antar man ju att det antingen är nån som tagit fel på person, nån som är förbannad på att man går i vägen eller så, eller nån som bara är allmänt dryg och tutar därför. Men det var min rumskompis med sin pappa. Och idag stötte jag på en jag känner på stan! Det är ju fantastiskt.


JIHOOOO imårrn åker jag till Göteborg. Helkul! Måste dock ta med all packning till jobbet för jag åker nästan direkt efter. Men vad gör det?


Och vet ni! Idag har jag provat en norsk specialitet - Römmegröt. Römme är gräddfil. Gröten består av vatten, "römmegrötspulver" och römme. Det blev som mannagrynsgröt ungefär, fast mer slät, utan gryn typ. Rätt gott!
Fast jag vet förstås inte om det är en norsk specialitet - men jag antar det eftersom vi inte har det i Sverige =)


Ikväll ska jag nog packa och kanske läsa lite bok. Är inne på "Ciderhusreglerna" nu.


Dagens norska ord:
Pult = skrivbord

Ha det bra

2 kommentarer:

Martin sa...

Jag hade väldigt höga förväntningar¨på detta inslaget med tanke på överskriften....vad hände? Trodde allt skulle vara en hyllning till din forna kompanjon!!!

Evesie sa...

martin: Jag tyckte det var ärande nog att helt enkelt benämna henne som överskrift - det visar hur stor hon är för mig =) haha. Nej, jag skulle kanske skrivit nåt, men du får hålla ut!