tisdag, oktober 31, 2006

Leksandsknäcke

Har jag ätit idag..! Det är fint det. Med smör och messmör

Innebandymatch precis. Torsk - men jag fick scora (göra mål på norsk) iaf!
Tänk - ni som läser bloggen kan ju snart norska! =)

och så är det snart träning dessutom. Härliga tider. Får se hur pigg man är


Här i Norge heter många så festliga namn! Fast det tycker jag ju förstås bara för att jag är svensk. Och många har dessutom dubbelnamn.. några namn jag stött på:
Jon-Björnar, Kjell-Arne, Carl-Erik, Jon-Arild, Yngvar, Anne-Beate, Tor-Andreas, Öyvind.. m.fl.

Det är nästan snöstorm här! Men mest slaskig snö

Dagens norska ord:
Tull = skämt/skoj (som "Det är bara tull", eller "Tuller du?"

Morsning

3 kommentarer:

Svorsken sa...

Heeey... Attans kul att av en slump hitta din blog. Du måste kolla in min. Lite grann samma sak. Svensk i Oslo, sådär.

Anonym sa...

HÖÖJ EMS

Imorgo åk vi. Här har det snugat så inni bäng, på sina håll har det kommit 45 cm blötsnug. Jag har jobbat med fel hela dagen men det har funckat bra. Nu har alla ström. Det skulle bli kallare imorgon och på torsdag men till helgen blir mildvär igen.
Jag fick höra ett nytt Norskt ord idag, det var "Rumperytter". Du kan väl kolla vad det betyder.
Idag får du ingen Norskis, vi måste hushålla lite.
Vad vill du att jag lagar för "matepacke" tills du kommer, som du kan ta med dej tillbaka?

Há Dé, vi hörs.

Erik sa...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,921674,00.html

den kan du läsa tycker jag. (först ska du trycka på länken å sen läsa artikeln, länken är inte så rolig läsning)
Bengans norska ord va väldigt roligt btw, ja har en aning om va det kan betyda... :p ha det bra! kram