torsdag, november 30, 2006

Göm-krig

Jag och Anne har tyckt i minst en och en halv veckas tid att man gott kan ha advents-staken uppe, bara för att det är så mysigt, men Yngve har vägrat. Till slut gömde han staken (hehe) så vi fick helt enkelt ge igen - vi gömde hans kaffe... osv osv. Sen var liksom göm-kriget igång. Så nu hoppas jag att allt ska bli frid och fröjd här imårrn, när det är första dec, med stake i fönstret och kaffe vid kaffekokarn =) Men vi får väl se!

Mmm.
Idag har det varit lite motvind på jobbet. Eller egentligen inte kanske. Men en del konstiga frågor och jag hann inte riktigt med det jag skulle, och korgar som krånglade och lite så. Plus att jag var hungrig nästan hela dagen =) (Oj, jag är en klagande svensk)
Men det ordnade upp sig till slut.
Efter jobbet var jag och handlade sista paketet till paket-kalendern, så nu är de på plats!

Snart kommer Tessan, och då ska vi ha syjunta

Dagens norska ord:
Kos = mys typ eller att ha det bra. "Kos dig på hytteturen" haha vilket roligt exempel, men då ska man ha det bra/trevligt/mysigt iaf. Från koseligt kanske?! Förmodligen
Kos och klem säger man också. Som puss och kram nästan.. fast inte riktigt
?????

//EMS

1 kommentar:

Martin sa...

Idag har jag fått upp min stake för första gångenpå ett år! :)