tisdag, november 14, 2006

CD-skivan lever än

Idag har jag köpt ett gäng CD-skivor. Jag vet inte när det skedde senast! Men det kändes kul iaf =)
Om det är nån som är nyfiken så var det: (för er som inte är det - hoppa över detta)
Marit Larsen - Under the surface. Martit Larsen är en norsk artist som var en av de två i MtoM eller M&M eller vad de hette - en duo iallafall som spelade lite glad pop på 90-talet typ. Jag acklimatiserar mig alltså!!!
Jack Johnson - On and on och Bruschfire fairytale (två skivor alltså) Han är en soft typ som spelar soft musik =)
Red hot chili peppers - Stadium arcadium För att den tyckte jag att man måste ha
Walk the line, soundtrack - Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon m.fl. För den ville jag också ha helt enkelt! Eg. vill jag ju ha Johnny Cash på riktigt också.. men det får bli senare

Så fem skivor slog jag alltså till med. Inte illa


Sen har jag letat igenom halva Oslo efter en ny vinterjacka, utan att hitta någon. Jag kanske ska lita på att jag hittar en på Allans sport rent utav när jag är hemma nästa gång!

Och så måste jag ju också berätta för er att jag har köpt en väldigt fin "stjerne-gardin" som jag har i fönstret, och en adventsljusstake till stuan. Jag och Anne ville ha den tänd NU, men vi fick inte för Yngve. Men den får stå där iaf =) Så kan vi smygtända den ibland...

Man får så sena vanor när man jobbar eftermiddag. Men vad gör det?

Dagens norska ord:
Hodepine = huvudvärk


//Ave-Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej EvaMariaSellner
Kul att se dej och Anna i helgen!
Den 7 dec, jag tror det är en onsdag skall jag på Valla, den 8 är det ett möte i sthlm så det passar i i schemat.
Idag sitter jag framför burken och ugglar, men det är bättre live. Man har ju chansen att träffa en bekant, du vet!! Avis va?
Idag har det varit stickmöte hemma här så det är bara att hålla sig "unnan", jag var till Insjön och kollade om jag behövde göra en arbetsinsats med ett frysuttag, men det fannas redan ett utanför förrådet.
Johan har napp på lite sysselsättning i form av röjning åt TIDA SKOG, dom han körde åt från början, sen har han ev. skotning på helgerna. Emil hade tipsat en som frågat honom om han visste någon som var intr. att köra helger. Så det är bara för JOS att hugga på allt som rör sej.
Nu har jag snart skrivkramp i pekfingrarna men en "norskis skall jag klara av.

Vet du varför Olenorman fastnade i rondellen?
Hans körriktningsvisare hade hakat upp sig!!!

Vet du varför samma man lackade bilen svart när han skulle sälja den?
Naturligtvis för att slippa skatten!!

Jag måste ta en till:
Vet du vad Ole och Grete säger när de blåser varandra i örat?
-Tack för påfyllningen-!!!!!!

Det får räcka för denna gång, nu trycker jag med armbågarna..
Há dé

Anonym sa...

Jag trodde jag fostrat er "ungar" till att lyssna på "RIKTIG" musik, men man kan ju inte lyckas jämt.
En som är bra är Jimmy Witherspoon, kan det vara släkt tro?
F.Ö vet du vad som gäller när vi talar musik!!!!!!
Detta sista var jag tvungen att skriva med nästippen!!!