söndag, november 12, 2006

Bakning och Pipen

Idag har det bakats tult och tjockbulla till blandade toner från Elvis Costello, Povel Rammel, CCR och julmusik!
Det blev väldigt gott som vanligt
Efteråt passade vi även på att baka pizza i bakugnen. GOTT!


Sen var det ju fars dag idag, så min far fick sig en liten present och så åkte vi även till farmor och farfar.
Efter det åkte vi till Insjön och hälsade på Pipen! Pipen är en nymfparakit som bor hos min bror och hans flickvänn. Hon är väldigt tam och glad! Och när man sätter henne på golvet (hon är vingklippt) så knatar hon vaggandes fram till sin bur och klättrar upp för den lilla stegen och sätter sig i buren =)
Farfar lyckades också med en bra kommentar. TV'n var på utan ljud.. och när en reporter på hockeyn skulle säga något sa han "Han är ju döv!"
=)

Imårrn blir det en bussåkar-dag igen. Kommer fram till Oslo en halvtimme innan jag börjar på jobbet. Härliga tider. Men det är väldigt skönt att jag iallafall kan åka imårrn istället för idag, för isåfall hade jag varit tvungen att åka vid 12 idag.

Dagens norska ord:
förskjellige = olika
förmodligen har jag stavat det fel, men det låter så iaf

So long

2 kommentarer:

Anonym sa...

det heter forskjellig;o)

Evesie sa...

å, tack! Så bra =)