torsdag, oktober 12, 2006

Pizza-time

Är det bättre med liten eller stor text tycker ni? Den stora är så stor.. men den här kanske är liten? hmm...

Ja, idag har det varit innebandykamp igen. 4-4 blev det. MEN de var endast 4 utespelare hela matchen så det var väl inte så bra trots allt. Men det var kul iaf!!

Och så det här trasslet med hockeyn. Klubben sponsrar med 2500, och jag får betala 2000 plus licens - 400, plus träningsavgift till klubben 2500. Så det blir en dyr säsong detta! =) Men det var bra att klubben hjälpt till lite..annars hade jag nog övervägt ganska starkt att skippa det. Fast det lät på tränaren och så att de gärna ville ha mig kvar, så det var ju positivt =)


Jag har upptäckt en hel-bra uppfinning idag! Pizza-slisaren (slajsaren) hur stavas det föresten? aja, den var helt lysande iaf


Jag har ju klagat på att det är kallt i mitt rum. Smart och tjej som man är kom jag till slut på den smarta idén att kolla hur fönstret verkade "läcka in" kall luft. Det visade sig finnas en ventil som stod öppen längst upp.
Jag önskar jag inte var lika klantigt tjejig så ofta! Undrar om det finns karla-karls-kurser för tjejer.

Mamma och Far!! Jag tycker det är lite dåligt med norge-historier nu för tiden!!!


Idag hade vi morgonmöte och vi pratade om att man måste hålla lite ordning o.s.v. på sin "avdelning" (jag har leksaker som min avdelning) och man ska se till att det finns varor, och att det är frontat och att det inte finns några hybelkaniner. Jag vågade inte fråga vad det var men... jag fick fråga en kollega sen. Hur ska man kunna gissa sig till det?!
så - dagens norska ord:
hybelkaniner = dammråttor!

Återigen, Evil Eve säger Ove and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syster!
Jag blir så glad när jag läser att du verkar trivas! Det är så bra!
Om du vill kan du få komma hit och ta bort eventuella hybelkaniner, min matta avlar hybelkaniner i samma takt som bananflugor förökar sig.

Hörde rykte om att faren inte skjutit någon älg i år... Jag har en teori, han åker ut i skogen för att mysa, sitter på sitt pass och röker lite cigariller och lyssnar på blues (är osäker på om detta skrämmer bort älgarna eller om det lockar dem till sig). Är det så far? Nädå, säkert bara otur. Man ska ju inte skjuta om man inte har klar sikt å sådär. Kött blir det i alla fall! :)

Stor kram!!!!

Sofia P sa...

HYBELKANINER! Haha, det måste vara mitt nya norska favoritord! Ännu bättre än pyntepute, och det är svårslaget. Jag väntar fortfarande på bilden med hippieklänningen.. KRAM/Lebfjord (den här gången vågade jag säga vårt riktiga namn!)