fredag, oktober 13, 2006

"Men fredag är ändå den dagen som känns bäst..."

Den här veckan har gått så fort! Det är så najs att vara klar på jobbet kl 3.
Well well
Det blir nog en lugn helg. Träning ikväll och lönninspils imårrn, men det blir lugnt
Match på söndag - som jag förmodligen inte får spela.. men det är hemma, så jag lär väl kanske gå och titta iaf =)
Jag ska träffa Line å nån mer innan träningen idag och försöka lösa detta med transfern. Hej och hå, damhockey på låg nivå - det är viktigt det! med papper och allt =) Suck


Jorå så att
jag ska ta och laga mig lite mat

Vi har föresten gummisnodds-krig på jobbet! Mohaha, det är väldigt kul. Hoppas ingen blir blind bara.

Dagens norska ord:
Futeral (eller futteral, inte helt säker) = fodral

trevlig helg!! skjut en älg. haha den blev ju riktigt bra .. så här i älgskjutar-tider

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva!
Här kommer en Norgehistoria!
Varför har norska inbrottstjuvar vita skor på vintern?

De vill inte lämna några spår i snön!

Här kommer en till!
Varför köper norrmän inga däckpumpar?

De vill inte betala för gratis luft!

Har legat i sängen mest hela da´n för att kurera mig från min envisa förkylning. Såg sedan ett program på Discovery om Italien och blev inspirerad att läsa mer själv i mina böcker om Florens.
Vi har fint höstväder med sol och riktigt varmt för årstiden.Utanför på gården står Charlie och spikar ihop en holk till Pipen . Hon har gjort en ritning efter konstens alla regler. Den blir jättefin. Johan putsar och fixar på sin rostiga bil. Den ser anskrämlig ut men han är lycklig över sitt nyförvärv!
Jag tar en till historia!

Varför stirrade norrmannen rakt in i solen?

Han ville ha bruna ögon!

KRAM från mamma

Anonym sa...

Hej EMS

Jag har läst dina sms och dom är inte för långa, men jag höll på för fullt med styckning i slakteriet bägge gångerna. Sen är på detta viset att jag har varit grymt förkyld under älgjaktens första hälft, men nu är jag piggare. Däremot har det slagit sig på stämbanden och då är det svårt att smsa några längre meningar, det går bättre att skriva så här!
Jag har inte sett och därför inte heller skjutit någon älg. Däremot såg vi färsk vargspillning på väg hem från passet i torsdags.
Yster syster förtalar mej lite i sitt inlägg. Det är ett hårt och krävande jobb att vara på älgjakt:

Tidiga mornar, fixa matsäck, gå till passet, göra eld i kaminen, öppna bullens pilsner korv för värmning, sitta tyst stilla på ryggsäcken medan korven värms, äta, dricka kaffe och smörgås, titta ut på en myr om det skulle komma någon älg, kl 12-13 hemfärd till kojan, elda, vila häck och rygg efter allt sittande. Om någon skjuter skall djuret ut ur skogen och till slakteriet.
Så där ser du det är verkligen ett riktigt karlagöra, menrätt så mysigt ändå, om man inte hade haft en så´n förskräcklig hosta. Det var sämst på nätterna. Han i underslafen klagade på att jag hostade och snarkade, han var till och med upp mitt i natten när jag hade snarkat som värst och lyst på mej, han trodde jag låg på rygg för då skulle han vänt mej på sida, men jag låg redan på sidan....
Tyvärr var bredbandet ur funktion i kojan i år, däremot har vi BRÄDBAND på flera pass i skogen.HAHA.
Köttet skall vi ta reda på imorgon söndag, Lisa är så grymt förkyld.

Har du hört om Stockholmaren som flyttade upp till Kalix för att jaga älg? Den skall egentligen berättas, men jag provar. Detta istället för norgehistoria.

Först jaktmorgonen small det på grannpasset där lappen Enok satt.
Stockholmaren ropade på radion och frågade vaeresomhender? Enok svarar: jaak haar schyytit en syr!
Vaeredusejer sa Stockholmaren?
Enok svarade samma sak: jaak haar schyytit en syr!
Stockholmaren säger: Jag hajjar iinte ett spån av klyket!!
Varpå Enok säger uppgivet: jaak haar schyytit en ko med snopp!!!!!!!

Hur går det förresten med hälarna och skridskoåkningen?
Vad fick du för signing bonus av klubben du får den väl endera i US$ eller i Euro....?
Fria hemresor varje veckoslut, terassvåning på kallejohan.......?

Há dé och sköt om dammråttorna.